جراحی زیبایی پلک ها

پف آلودگی پلک ها و یا افتادگی پلک که می تواند دراثر شلی پوست و عضله باشد و می تواند علاوه بر آن در اثر بیرون زدگی چربی چشم باشد. یکی از مشکالت زیبایی صورت است که معمولا از حدود سی سالگی به بعد واضح می شود جراحی زیبایی پلک ها یکی از روشهای موجود برای از بین بردن افتادگی و پف چشم ها است.


روش اصلاح در پلک تحتانی و فوقانی متفاوت است. در پلک فوقانی قسمت اضافی و شل پوست و عضله و گاهی هم چربی بیرون زده چشم خارج شده و پف آلودگی پلک اصلاح می شود.


در پلک تحتانی اگر چربی بیرون زده چشم داشته باشیم دیگر مثل روش قدیم نباید این چربی اضافی خارج شود چون باعث گود افتادگی و بد شکلی چشم می شودلذا روش جدید اصلاح این است که چربی بیرون زده را در محل جدیدی ازپایین چشم که فرورفتگی پوستی داریم قرار می دهیم لذا هم برجستگی نامطلوب پلک اصلاح می شود و هم تورفتگی پوست زیر آن اصلاح می شود.
نکته مهم قابل توجه این است که هر پف آلودگی پلکی نباید جراحی شود و در درجه اول باید شرایط ابرو را هم درنظر گرفت.

اگر همزمان افتادگی ابرو داشته باشیم و هزینه جراحی زیبایی پلک تقبل شده، اما افتادگی ابرو اصلاح نشود و فقط افتادگی پلک چشم را جراحی کنیم کمک قابل توجهی به بیمار نشده ودر این موارد ابتدا باید با جراحی لیفت ابرو کنیم وسپس مقدار باقیمانده پف پلک اصلاح شود.